Australian Pie!

Gister avond heb ik voor de verandering een Australian Pie gemaakt een oooh wat was hij heerlijk! Ik plaatste gisteren een foto op instagram en twitter en kreeg daar een aantal keer de vraag of ik het receptje wou sturen. Dit leek mij een stuk makkelijker dus ik deel hem graag met jullie!

Deze pie is voor 4 personen, maar wij zijn grote eters (als het lekker is) en hebben hem zo goed als op gegeten en mijn moeder heeft nog een bord gehad dus 3 personen in ons geval.

Benodigdheden:

  • Ovenschaal
  • Bladerdeeg vellen, ik heb er tien stuks gebruikt.
  • 1 gesnipperde ui
  • Een teentje knoflook
  • Eén klein blikje tomatenpuree
  • 200 gram mais uit een blikje
  • Eén hele paprika
  • 500 gram rundergehakt
  • Eén eetlepel kerriepoeder
  • Peper en zout (na smaak)
  • Twee eetlepels jus poeder naturel (maggi)
  • 250 ml water
  • Scheutje olie
  • 1 ei

Bereiding:

Zet de over aan op 200 graden. Doe de olie in een pan en fruit de ui, paprika en knoflook. Bak daarna het gehakt mee tot dit rul is. Meng daarna de kerriepoeder, tomatenpuree, juspoeder en water en voeg dit aan het geheel toe. Lek de mais uit en voeg dit toe aan het geheel en maak dit op smaak met peper en zout. Leg de bladerdeeg vellen onderop de ovenschaal en zorg dat het geheel bedekt is. Daarna schep je vulling op de bladerdeeg vellen. Dek daarna de ovenschaal af met de andere bladerdeeg vellen. Bestrijk de bovenkant met een geklutst eitje en bestrooi dit met een beetje zout. Daarna de pie ongeveer 25 minuten in de oven zetten (kan verschillen per oven) Tot het deeg mooi bruin is.
wij hebben de pie gegeten als maaltijd maar je kunt het ook eten met bijvoorbeeld aardappelpuree en groente zoals worteltjes.

Eet smakkelijk!

 

10 thoughts on “Australian Pie!

  1. Lijkt me best eens lekker te proberen… maar zal denk de mais er niet in doen, omdat ik dat zelf niet zo lekker vind… Zit me af te vragen of ik dat voor iets anders lekkers kan vervangen, suggestie misschien?

    • Doperwten! Zijn ook superlekker door de pie’s! Ik lust trouwens ook geen mais maar in deze combinatie vond ik het niet storend. En bij het officiële recept zaten er champignons door, dus als je die lust zou je die ook kunnen proberen!

      • Ohh kijk met champignons is het nog veel beter… Heb het gelijk uitgeprint en ga het zeker uitproberen, hopelijk vind mijn vriend het ook een goed idee hihi.

  2. Dit lijkt me echt heerlijk! Hier thuis zijn ze niet zo gek op dit soort dingen, met name m’n mams. Jammer! Alleen dit ziet er echt nommmie uit! Ik ga het in m’n hoofd houden & misschien binnenkort wel eens maken! 😀

    • Jaa gewoon bij de Albert Heijn 🙂 en ik heb alles zo goedkoop mogelijk gedaan en smaakte top! Laat je even weten hoe hij smaakte?

Leave a Reply

