Ik ben een….

Ik ben een controlfreak! 

Tumblr_kzgdqw0rm31qzwjtf_large

Gisteren op school moesten we op een papiertje schrijven; “als je me echt zou kennen dan….” Ik moest even nadenken maar al gauw wist ik het. Ik schreef op als je me echt zou kennen dan zou je weten dat ik een control freak ben. De docente ging alle briefjes voor lezen en wij als klas moesten raden wie wat had opgeschreven. Vreemd genoeg wist iedereen uit de klas dat ik diegene ben, die een control freak is.

Er is natuurlijk niks mis met het zijn van een controlfreak en er zijn zelfs mensen die blij zijn dat ik een controlfreak ben! Op mijn stage bijvoorbeeld vinden ze het fijn dat ik geordend ben en een boel lijstje heb voor alles haha! Ook één van mijn docenten gaf al aan het super fijn te vinden.

Voor mezelf en misschien ook wel onze situatie vind ik het heel fijn om alles duidelijk op papier te hebben. Ik maak elke zondag een overzicht met waar iedereen op welk moment uithang en ik maak dan een lijst met wat we elke week gaan eten. Ook mijn to-do list blokje van de hema wordt wekelijks/dagelijks bijgewerkt met nieuwe bezigheden.

Ben jij ook een controlfreak? Of kan je dingen makkelijk loslaten?

Leave a Reply

