Theemuts

Het is weer herfst, het is koud buiten. Wat is dan lekkerder dan op de bank kruipen met een heerlijke kop thee. Ik ben er dol op. Ik heb dan ook een hele lading met thee in de kast staan zodat ik alles weer kan afwisselen. Dit varieert van Earl Grey tot aan green tea. Alles staat in mijn kast.

Wanneer ik nieuwe smaken thee ontdek kan ik het dan ook niet laten om het uit te proberen. Zo heb ik nu standaard in mijn theedoos rooibos citrus blend. Is weer een keer wat anders als de gewone rooibos smaken. Ook zijn er smaken waar ik nog heel erg benieuwd naar ben. Zo heb je nu een limited edition met de smaak speculaas. Tja die past natuurlijk helemaal bij de tijd van het jaar.

” Vroeger ” dronk ik altijd het liefst aardbeien thee, tegenwoordig laat ik deze -nogal zoete- thee liever staan. Mijn favoriete thee van dit moment is de herfst thee. Een hele fijne smaak, die volgens mij vele anderen met mij delen als favoriete thee. Helaas is de herfst thee een tijdelijke thee, dus ik moet hem nog maar even inslaan voordat hij de winkel weer uit is.

Bij thee hoort natuurlijk een mooie thee beker of een thee glas . Zo drink ik zelf het liefst mijn thee uit een grote beker, en  dan ook echt groot zodat ik niet zovaak heen en weer hoef te lopen om nieuwe thee te zetten. Ook heb ik op mijn vorige verjaardag een hele mooi thee servies van mijn ouders en zus gekregen. Deze gebruik ik alleen voor speciale gelegenheden. Net als de theepotten die ik van mijn oma heb gekregen. Die staan nu in mijn buffetkast achter de glazendeuren zodat iedereen er naar kan kijken!

Ik drink meestal thee van pickwick, dit omdat ik hier de smaak toch het lekkerst van vindt. Lipton vindt ik meestal de smaak te fel aanwezig.

Houden jullie ook zo van thee drinken? En wat is jullie lievelingsmaak thee? 

Liefs, Joyce

5 thoughts on “Theemuts

  1. De theetijd is inderdaad weer aangebroken, zelf drink ik de hele dag door thee. En eigenlijk vind ik (bijna) alle smaakjes lekker, alleen mint/munt vind ik niet zo lekker. ‘Als ik later groot ben’ wil ik ook een mooi servies met een mooie theepot en theeglazen 🙂

  2. Ik ben ook een echte theeleut. Al jaren heb ik een onwijs voorraad aan thee haha de kast puilt uit hier en er zit zelfs theezakjes in mijn thee doos. Maar verse Muntthee is dit jaar echt mijn favoriet geweest.

    Die Winterthee hebben ze ook van Lipton die heet Infusion-Herbal – Apple cinnamon (daar zit geen caffeine in) die heb ik vorig jaar gekocht en smaakt hetzelfde als die Pickwick Winterthee of Gloed hihi.

  3. Zo jij bent echt een theeleut hihi. Vind thee ook erg lekker, maar zeker niet alle smaken hoor. Ben momenteel ook helemaal weg van de herfst thee dus die moet ik dus ook nog even inslaan voordat ie weer uit de winkel is. De speculaas thee ben ik ook nieuwsgierig naar maar nog niet gevonden helaas.
    Ben ook weg van de Turkse appel thee.

Leave a Reply

