Serie tip: Once upon a time!

Oo jongens! Vanavond begint op net 5 de serie Once upon a time! Inmiddels heb ik al aardig wat afleveringen bekeken van deze serie, maar wou wat een gave serie! Ik ben helemaal verslaafd geraakt, je wordt helemaal meegesleept in het verhaal. Hieronder kun je een trailer van de serie zien.

 

Net5 introduceert de nieuwe Amerikaanse hitserie Once Upon a Time in Nederland deze winterIn deze creatie van de schrijvers van de serie Lost komen de fantasie, magie en romantiek van de sprookjeswereld samen met ‘onze realiteit’.

Emma Swan (Jennifer Morrison, ook bekend van House) is de dochter van Sneeuwwitje en de prins. Kort na haar geboorte sturen haar sprookjesouders Emma naar de ‘gewone wereld’ om haar te verlossen van de vreselijke vloek van Sneeuwwitjes stiefmoeder. De andere sprookjesfiguren, onder wie Repelsteeltje (Robert Carlyle, ook bekend van James Bond: The World is not Enough), worden wel getroffen door de vloek en zitten hierdoor vast in Storybrooke, een plaatsje in onze wereld. Ze vergeten echter wie ze daadwerkelijk zijn, op de boosaardige stiefmoeder na. Zij woont ook in Storybrooke om ervoor te zorgen dat haar vloek blijft voortbestaan.

Als Emma 18 jaar is, staat ze haar zoontje af ter adoptie. Tien jaar later woont ze in Boston en heeft ze nog steeds geen benul van haar werkelijke identiteit als sprookjeskarakter. Totdat ze plotseling wordt benaderd door haar inmiddels 10-jarige zoontje Henry. Hij heeft door wie de inwoners van Storybrooke feitelijk zijn en wil Emma hiervan overtuigen. Zij is namelijk de enige die de vreselijke vloek ongedaan kan maken.

In de Verenigde Staten zijn ze alweer toe aan het tweede seizoen van deze serie vol magie. Once Upon a Time is vanaf woensdag 12 december wekelijks om 20.30 uur bij Net5 te zien.

once-upon-a-time-cover.jpg

Ik zelf vind het verhaal mooi doordat je wordt meegesleept in het sprookje en een stukje werkelijkheid. Het is een serie waarbij je scherp moet blijven, want anders snap je er helemaal niks meer van. Ik zelf kijk de serie op de site watchseries.eu, dit is een site waar je gratis series kan kijken.

Ik kan niet wachten tot ik weer een momentje heb om een aflevering te kijken, verslavend is het zeker!

Gaan jullie deze serie ook bekijken? 

liefs, Joyce 

– dit bericht bevat informatie van net 5. –

One thought on “Serie tip: Once upon a time!

  1. Ik vind het heel jammer dat mijn favo serie nu afgelopen is wat kwam vanavond, maar hier ben ik ook zeker wel nieuwsgierig naar. En dus neem ik het op om het morgen ofzo te kunnen zien. (ja ben vanavond in de sportschool te vinden)

Leave a Reply

