Mijn favoriete kerstfilms

Met de kerst in ons vooruitzicht, een kop warme chocolade melk op de bank en de lichtjes in de kerstboom is het tijd om weer kerstfilms te kijken. Ik zelf ben er dol op! Alles wat met kerst te maken heeft trouwens, wat jullie wel al hebben kunnen lezen! Ik dacht dat het wel leuk zou zijn om aan jullie te laten zien welke kerstfilms ik nou echt moet zien elk jaar. Hieronder mijn top 5.

tumblr_m9wj2xLBj11reyh16o1_500_large

Kerstfilm nummer 1: Love actually 

Welke vrouw houdt nou niet van deze zwijmel film? Een film die vol romantiek zit en en vol kerst gezelligheid.

Tien liefdesverhalen in één: Een minister-president (Hugh Grant) die verliefd wordt op een medewerkster. Een schrijver (Colin Firth) die zijn wederom gebroken hart verzorgt in Frankrijk. Een gelukkig getrouwde vrouw (Emma Thompson) die haar man (Alan Rickman) ziet vervreemden. Een nieuwe bruid (Keira Knightley) en de beste vriend van de bruidegom. Een weduwnaar/stiefvader (Liam Neeson) die zijn zoon probeert te leren kennen. Een junior manager (Laura Linney) die haar kans grijpt met haar kantoorliefde. En een oude “heb-alles-gezien-maar-herinner-me-vrij-weinig” Rocker (Bill Nighy) werkend aan een come-back.

Kerstfilm nummer 2: The santa clause

santaclause3_large.jpg

Een leuke komedie!

Tien liefdesverhalen in één: Een minister-president (Hugh Grant) die verliefd wordt op een medewerkster. Een schrijver (Colin Firth) die zijn wederom gebroken hart verzorgt in Frankrijk. Een gelukkig getrouwde vrouw (Emma Thompson) die haar man (Alan Rickman) ziet vervreemden. Een nieuwe bruid (Keira Knightley) en de beste vriend van de bruidegom. Een weduwnaar/stiefvader (Liam Neeson) die zijn zoon probeert te leren kennen. Een junior manager (Laura Linney) die haar kans grijpt met haar kantoorliefde. En een oude “heb-alles-gezien-maar-herinner-me-vrij-weinig” Rocker (Bill Nighy) werkend aan een come-back.

Kerstfilm nummer 3: The grinch

Ooo ik hou van deze groene monster film!

Een kwaadwillende groene lelijkerd met een hart dat drie keer te klein is en een hekel aan Kerstmis heeft, haalt het in zijn hoofd kerstavond in het kleine dorp van de Wie’s te gaan verpesten. De Wie’s zijn een blij en tevreden volkje. Ze houden zielsveel van Kerstmis en zijn erg bang voor de groene ‘Grinch’. Maar de Grinch besluit op kerstavond van zijn bergtop af de dalen naar het dorp om er alle cadeaus te stelen. In het dorp ontmoet hij Cindy Lou. Het meisje raakt gefascineerd door de Grinch en waarom hij door de Wie’s verworpen in het verleden is. Ze gaat op onderzoek uit waarbij het haar duidelijk wordt dat hij helemaal zo gemeen niet is.

Kerstfilm nummer 4: Elf

 

(Will Ferrell) is een mens opgegroeid tussen de elfen op de noordpool. Nu hij volwassen is, past hij vanwege zijn grootte niet meer zo goed in de elfengemeenschap. Buddy vertrekt naar New York om zijn vader te gaan zoeken, maar het leven in de grote stad is niet zo zoet en lief als hij gewend is. Z’n vader (James Caan) blijkt een oude vrek te zijn, z’n 8-jarige stiefbroertje gelooft niet in de Kerstman, en zelfs de sneeuwmannen willen niet met Buddy praten. En wat nog erger is, niemand in New York kent nog de ware betekenis van Kerstmis.

Kerstfilm nummer 5: Call me claus

Een super film met in de hoofd rol Whoopi Goldberg!

Een heerlijke kerstfilm met Whoopi Goldberg! Lucy Cullins is een succesvolle maar sjacherijnige producent bij een home shopping tv-zender. Ze neemt Nick aan om Santa Claus te spelen tijdens de live-uitzendingen en het wordt een groot succes. Tot haar grote verbazing beweert Nick de echter kerstman te zijn en en hij vertelt haar dat zij de uitverkorene is om hem op te volgen. Maar Lucy gelooft helemaal niet meer in de kerstman, laat staan dat ze zijn baan over wil nemen!

 

Dit zijn mijn favoriete films, films van bijvoorbeeld home alone kan ik na al die jaren niet meer zien haha! Wat zijn jullie faovriete kerstfilms? 

Liefs, Joyce 

 

 

4 thoughts on “Mijn favoriete kerstfilms

  1. Via Elise’s blog kwam ik hier terecht, wat leuk! Heb gelijk even gevolgd op bloglovin.

    Santa Claus is altijd een van de eerste kerstfilms die ik kijk, zodra de decmeber kriebels komen..

    Liefs

Leave a Reply

