De huishouding en ik…

De huishouding, laten we het daar eens over hebben. Hier in huis is Robert diegene die de meeste huishoudelijke taken uitvoert. Ik ben er niet zo goed in, zeg ik altijd. Toch vind ik dat ik de huishouding moet gaan oppakken, aangezien ik het komende halfjaar een cupcakemama ben. Ik ben één van de meest afgeleide mensen die er bestaat volgens mij, wil ik gaan stofzuigen zie ik iets leuks op tv. Wil ik de was gaan opvouwen, zit ik net zo lekker. En zo kan ik nog wel heel lang door gaan.

734705_473838549319677_168793973_n_large

Hier moet verandering inkomen! In het vorige huis had ik een speciale afvink lijst gemaakt, en heel project opgezet genaamd “project organize” . Ik heb mijzelf nu voorgenomen om opnieuw te beginnen met project organize. Nieuwe afteken lijsten te maken en een geheel plan op te zetten om alles kasten uit te mesten en netjes en georganiseerd in de richting. Hoe ga ik dit doen?

  • Voor de huishouding ga ik een overzichtelijke lijst maken waarop ik kan afvinken wat ik gedaan heb. (ja dit werkt motiverend.)
  • Voor de kelderkast/voorraadkast ga ik een overzichtelijk planning maken van hoe alles erin moet komen, op een manier dat ik ook weet wat er ligt en ik niks dubbel ga kopen. (misschien een lijst hangen op de deur met producten die ik heb?)
  • De keukenkastjes ordenen, hier staat namelijk ook alles (nog) door elkaar. Alles moet een vast plekje hebben en ook alles moet op soort staan.

Dit zijn drie punten die ik als eerste aan ga pakken. Misschien dat ik daarna nog andere punten van het huis ga aanpakken maar hier begin ik mee. Het klinkt misschien als veel werk maar als het op deze manier wel lukt? Waarom niet!

xox Joyce 

6 thoughts on “De huishouding en ik…

  1. Wat heerlijk een man die alles doet, al mag ik ook niet klagen als die van mij er is ….helpt die ook gewoon mee.
    Goed van je om met lijstjes te werken, ik doe dat vaak met de grotere dingen die ik niet elke dag, week doe..zoals zolderr, kelder, kledingkasten etc

  2. Wat goed dat je lekker aan de slag wilt gaan, het plan is er dus dat is een goed begin!
    Maar lijstjes maken? Ik denk dat je ‘bang’ wordt van een lijst van alles dat je wilt doen.
    Mijn tip: Doe iedere dag wat, en dan iets waar je op dat moment ‘zin’ in hebt.
    Succes, ben benieuwd naar de vorderingen!
    Liefs Elise

  3. Ik ben 4,5 jaar ‘cupcakemama’, klinkt trouwens echt veel leuker!
    En ik ben nog steeds geen poetser. Zit er gewoon niet in bij mij…
    Ik ben ooit een site tegen gekomen met erg leuke tips.
    Ook qua opbergen enz… En helemaal leuk, een poetsschema!
    Als je huis op orde is hoe je hem met 15min per dag schoon houd..
    15min moet iedereen wel lukken toch!
    http://organizingmadefun.blogspot.nl/2010/11/15-minutes-of-cleaning-how-to-have-fake.html?m=1

    Groetjes!

Leave a Reply

