alles, maar dan net even anders

Dat Robert en ik niet de ‘standaard’ route in het leven bewandelen wordt al snel duidelijk als je ons verhaal kent. Ruim 2,5 jaar geleden veranderde de wereld voor ons. Al onze dromen en toekomst beelden veranderden in één klap in een avontuur. Wij gingen papa en mama worden, en niemand nam ons dat meer af! Robert volgde op dat moment nog de opleiding tot grafische vormgever en ik had net mijn receptioniste diploma binnen. Ik stond ingeschreven voor een vervolg opleiding sociaal agogisch werk, tja zou dat het zijn?

Als ongetrouwd stel, die nog een opleiding volgde liepen wij alle makelaars bij langs opzoek naar een woonruimte waar wij gelukkig zouden kunnen zijn met ons gezin. Thuis blijven wonen was voor ons geen optie. Als studenten is er geen mogelijkheid om een woning via een goede makelaar te krijgen. Geen vast inkomen, is geen woning. En de woningstichting? Tja daar hebben we het maar niet over. Woorden als “Had je maar niet zwanger moeten worden” vlogen om onze oren heen. Uiteindelijk kregen we toch ons huisje, nadat we op particuliere wijze twee andere woningen hadden gehad. Loting bij een woningstichting zouden ze direct moeten afschaffen. Maar september 2012 kregen wij een woning toegewezen.

Een ongetrouwd zwanger stel, wat gek kan dat wel? Anno 2013 is dat helemaal geen probleem! Maar toch klopte het voor mij niet. Ik wil trouwen, oké dit wou ik al vanaf dat ik een klein meisje was  dus waarom niet. Robert wist/weet hoe graag ik wil trouwen maar ondernam voor mijn gevoel niet snel genoeg actie. Dus je raad het al ik trok de stoute schoenen aan en schreef een brief, een brief waarin ik ons levensverhaal schreef, de brief sloot ik af met; “maak jij van mij mevr. N.”  Lichtelijk verbaasd kwam daar het verlossende antwoord: ja! Daarom gaan wij ook trouwen dit jaar. Ik wil graag kaartjes waarop staat; Fam. N. in plaats van Robert, Joyce en Aron.

Alles wat wij aanpakken gaat vaak net even anders, maar het gaat op onze manier. De manier waarop wij al 6.5 gelukkig zijn!

xox

10 thoughts on “alles, maar dan net even anders

  1. Super toch! Ik vind het echt heel leuk om te lezen dat jullie net even een ander pad nemen. En wat maakt het uit? Het gaat er toch om dat jullie gelukkig zijn! 🙂

    AL hoor je wel mensen zeggen’ ja door de maatschappij is het steeds meer geaccepteerd’ maar nu ik je verhaal hoor, vraag ik me wel af in hoeverre dat echt is!
    Ik vind het in ieder geval super leuk voor je dat jullie gaan trouwen! 🙂

  2. het maakt niet uit of je het pad links, rechts of precies in het midden bewandeld. als het jullie maar brengt naar wat jullie willen bereiken!! geluk, liefde en gezondheid en misschien zelfs meer 🙂
    ik vind het echt super dat jullie dit jaar in het huwelijksbootje stappen met jullie mannetje erbij 🙂
    denk dat heel wat jonge moeders wat kunnen leren van de manier waarop jij/jullie je gezin onderhoudt! respect ervoor ..

    xx

  3. Geluk en liefde staat voorop.
    Hoe je er komt daar zijn vele manieren voor.
    Na mijn mening volgen jullie je eigen goede weg!
    Ik wil ook niets liever dan dezelfde achternaam, Dus dat gevoel snap ik helemaal!
    Wat dat betreft wil ik het wel op de ouderwetse manier.
    En is het dus echt wachten of de vraag ooit gesteld word!

  4. Heel erg herkenbaar. Lekker je eigen pad blijven volgen, daar word je het allergelukkigst van. Er zullen altijd mensen zijn die commentaar hebben, ook als je juist doet wat iedereen doet.

    Toen wij zwanger waren van onze 1e woonden wij nog niet samen, dus na 6 maanden zwangerschap zijn we dat toch gaan doen. Pas toen we al 2 kindjes hadden (en al een hele tijd), zijn we getrouwd. Mijn man heeft de afgelopen jaren gestudeerd naast zijn baan en inmiddels zijn diploma en ik ben ook pas 2 jaar geleden begonnen met een hbo studie. Misschien is het niet de meest makkelijke manier, maar eerst je diploma halen, dan carrière maken, om vervolgens alles weer op te geven omdat je kindjes krijgt..tja daar zitten ook nadelen aan ;).

    Geniet van de voorbereidingen voor jullie feest!

  5. Wat ontzettend leuk om te lezen. Elk liefdes leven is ander en verloopt niet zonder slag of stoot. Maar het is mooi te zien (uhm nou ja… lezen) dat jullie na alles nog steeds een mooi stel zijn.

Leave a Reply

