Gelezen: Achter het raam op de wallen.

Sommigen van jullie zullen het wel gelezen hebben, mijn challenges om dit jaar 50 boeken te lezen. Inmiddels heb ik het eerst boek uit, ik heb wat vertraging haha! Ik heb binnen twee avonden het boek Achter het raam op de wallen uitgelezen. Achter het raam op de wallen is een boek gebaseerd op een waar gebeurd verhaal, wat zich af heeft gespeeld op de Amsterdamse Wallen. Ik ben persoonlijk nog al gevoelig voor boeken die over waar gebeurde verhalen gaan, dus ook dit boek trok mij.

achter het raam op de wallen.

bron: bol.com

Het boek samengevat:

” Zes jaar geleden was Patricia Perquin een ambitieuze vrouw van midden dertig. Ze had een leuke vriend, een droombaan in de creatieve sector, een fijne familie en veel vrienden. Maar haar relatie ging uit, en Patricia stortte zich in het nachtleven. Zonder het te beseffen raakte ze in een mum van tijd koopverslaafd en bouwde ze een schuld op van anderhalve ton. Een vriendin suggereerde de prostitutie om haar schulden af te betalen. No way, dacht ze. Maar drie weken later stond ze op de Amsterdamse Wallen. Achter een raam. Achter het raam op de Wallen is het ware verhaal van Patricia, een slimme en zelfstandige vrouw, die vrijwillig koos voor een beroep dat met raadsels en vooroordelen is omgeven. Het laat het leven op de Wallen zien zoals het is, soms hilarisch, soms ronduit weerzinwekkend. Achter het raam op de Wallen begon als feuilleton in Het Parool en het Algemeen Dagblad, waar het binnen korte tijd talk of the town was; vele media sprongen er direct bovenop. Maar wat er in dat feuilleton stond, is slechts een fractie van het complete verhaal. Patricia Perquin beschrijft de ins en outs van de betaalde liefde van binnenuit, met een scherpe pen. Maar bovenal gunt zij de lezer een blik in haar ziel en laat zij zien wat haar ervaringen met haar deden. Patricia Perquin werkte, voordat zij in de prostitutie terechtkwam, in de mediawereld, waar ze erg succesvol was.”

bron: bol.com

Mijn mening:

Toen ik het boek las gingen mijn open ogen, dat je in deze wereld zo diep moet gaan om geld af te betalen. Ook mijn wereld werd groter, hoe het er op de wallen aan toe ging, daar had ik geen idee van. Op wat voor manier je daar allemaal aan het werk kunt zijn ook, en hoe er met je omgegaan wordt als prostituee zijnde. Ik heb het boek heel snel uitgelezen doordat het verhaal mij nieuwsgierig maakte. Hoe vaak krijg je nou een kijkje in die wereld? Ik vond het jammer dat het boek zo snel uit was, maar er komt een tweede boek! Dit boek komt over een maandje uit. Ik zal dit boek een geven ook echt aanraden om een keertje te lezen.

Wil je dit boek nou ook kopen? Dat kan via deze link en je kan een pre-order plaatse voor het tweede boek.

xox Joyce 

6 thoughts on “Gelezen: Achter het raam op de wallen.

  1. Wow wat een heftig boek lijkt me dat maar je hebt me wel heel nieuwsgierig gemaakt zeg! Leuk dat je ook boek recensies doet op je blog, ik ben dol op lezen namelijk en lees heel veel nieuwe boeken dus deze komt zeker op mn lijstje!

  2. Waargebeurde verhalen vind ik ook altijd mooi om te lezen…. Ben vandaag begonnen in een nieuw boek “een meisje van dag en nacht” Mag nu van de fysio 15 min lezen op een dag… Gaat dus de goede kant op met lezen.

  3. Dag Joyce. Je leest graag waargebeurde verhalen. Blijkbaar ken je de schrijfster en heeft zij jou vertelt dat dit een waar verhaal is. Als je wat beter thuis zou zijn in onze wereld zou je bemerken dat alles maar dan ook alles uit haar duim is gezogen.

Leave a Reply

