De boodschappen challenges

Boodschappen hoeven niet duur te zijn, als je maar goed boodschappen doet. Maar hoe doe je nou goed boodschappen? Waar moet je om denken? En hoe hou ik nou het beste mijn hand op de knip als ik weer super lekker gebakjes ziek? Ik ga de uitdaging aan, 4 weken lang boodschappen doen van een  bedrag van 50 euro per week.

Hoe ga ik dit doen?

Voorafgaand aan een nieuwe week zal ik elke zondagavond een lijst maken met wat we die gehele week gaan eten, alle tussendoortjes die we nodig hebben en alle standaard huishoudproducten die in de kast staan. Alles wordt op een lijst geschreven en vanaf die lijst maak ik nog weer een boodschappen lijst. En dan? Dan ga ik opzoek naar de leukste aanbiedingen. Zo heb je bijvoorbeeld hier een turkse supermarkt waar halal kip heel goedkoop is, wij eten veel kip dus prima plek om heen te gaan! Verder veel boodschappen halen bij de lidl en de aldi. Ik ga elke maandag naar de lidl toe en haal daar de versproducten op en het vlees/vleeswaren. Ook drinken wij tegenwoordig veel frisdrank van de aldi en lidl prima ook weer een stuk goedkoper!

En de voorraad in huis?

Mensen die wel eens in onze kelder kast hebben gekeken hebben gezien dat wij er best veel spullen in hebben staan. Ik heb me dan ook voorgenomen om eerst deze kast eens leeg te maken en daarna pas nieuwe producten aan te schaffen. Ook moeten we nodig een feestje geven zodat de voorraad met chips er even uit vliegt!

Ik ben benieuwd of het ons gaat lukken, ook om niet teveel ongezonde dingen (lees: koek en snoep) in de kar te gooien.

Let’s do this! xox Joyce 

14 thoughts on “De boodschappen challenges

  1. Hihi wat toevallig ik had boodschappen op mn blogidee lijst staan 🙂
    Maar 50 euro is te doen hoor meis…ik leef van ervan en moet daar ook vaak de luiers van doen.
    Mijn advies? Als je koffie drinkt die daar ook halen, alleen voorraad koffiemelk, hagelslag dat soort dingen en geen snaai..
    Wat er niet is kan je niet op eten tenslotte, vlees vd lidl is harstikke goed, fruit ook, ik drink verder amper frisdrank dus haal meestal 1 fles voor het oppasmeisje.
    Heel veel succes..en je kan het..zeker als je al een flinke vooraad in de kelder nog hebt.

  2. Wow, 50 euro voor 3 personen! Hopelijk lukt het je! Het moet op zich lukken, gewoon geen onnodige dingen halen! Ik woon alleen en ik geef al zo’n 35 uit voor 1 persoon haha.

  3. 50 euro is weinig, het kan wel. Ik ben de afgelopen twee weken (zonder blog) ook de challenge aangegaan. Eerste week was ik 42 euro kwijt en tweede week 53, inclusief luiers. Owen drinkt sojamelk omdat hij niet tegen gewone melk kan, die is duur dus die heb ik er niet bij gerekend en verzorgingsproducten (shampoo, maandverband, tampons, tandpasta) ook niet. Maar ja wij zijn dan ook met zijn 4en hè, Jeadie is gewoon een extra volwassene wat dat betreft. 50 euro is lastig maar het is denk ik wel te doen met zijn 3en! Succes! Ik begin het nu zelfs leuk te vinden! Zo goedkoop mogelijk boodschappen doen.

  4. Wow wat een uitdaging zeg! 50 euro per week met een kindje erbij lijkt me best lastig! Ik doe mijn boodschappen meestal bij de aldi en lidl en soms albert heijn. Wij drinken vrijwel geen frisdrank alleen water, en thee vooral dus dat scheelt wel in de kosten. Snoep en chips kopen we ook weinig dus dat bespaart wel. We zijn ongeveer 55 tot 60 per week kwijt. En een tip is om 1x boodschappen per week te doen, alleen een 2e x voor bijv groente of fruit bij te halen 🙂 succes met je challenge! Ben benieuwd naar je update!

  5. Leuk dat je jezelf uitdaagt! Vijftig euro lijkt me wel krap met z’n drietjes, zeker als je graag vlees eet en frisdrank drinkt. Dit hebben wij juist naar beneden geschroefd om te besparen op de boodschappen. Aan de andere kant gaat er hier wekelijks een blok kaas doorheen, dat neemt ook een hap uit je budget. Ik ben niet van plan mee te doen, maar ga wel eens kritisch kijken naar wat ik nu eigenlijk uitgeef. Overigens ben ik ook benieuwd wat jullie eten met jullie budget. Kun je dat er ook bij zetten als je de challenge update? 🙂

    • Wat grappig dat iedereen het weinig vind. Eigenlijk doen we dit al heel lang van dir bedrag. Er is hier max. 250 p.m. voor boodschappen. 50 voor luiers, verzorging en schoonmaak producten. En 200 voor de rest. Ik ga het zeker bijhouden. Wou er de komende zondagen tijd aan besteden (: wij zijn dol oop vlees maar houden ons altijd aan 1 stuk vlees per persoon. Word vervolgd!

      • Ja, eigenlijk is het een prima bedrag hè? Zeker als je grotendeels volgens de aanbiedingen en seizoensproducten kookt. Ik dacht dat je ook de luiers van die €50 p.w. zou doen, maar zoals jij het opnoemt is het een hele mooie verdeling. Ik heb ook geen kindje, dus ik weet niet hoeveel groenten, brood, fruit en vlees je daarvoor moet halen. 😉 En daarom ben ik nieuwsgierig wat je dan zoal eet met z’n drieën.

  6. Boodschappen doen voor een bepaald budget is in deze tijden soms hard nodig. Maar het kan ook geld opleveren voor leuke andere dingen.

    Ik doe al een paar maanden budget boodschappen, al moet ik af en toe wel een wat duurder boodschappen mandje afrekenen omdat dan de duurdere producten zoals olijfolie, wasmiddel etc. op is.

  7. Wat grappig, wij zijn vorige week dezelfde uitdaging aangegaan! Ik wil er eerdaags ook een post over doen, eerst nog even mn blog verder af stylen 😉
    Succes!

  8. Hey, leuke uitdaging enne het is niet te weinig hoor, wij doen het eerlijk gezegd ook met ongeveer 50 euro per week, zijn met 4 personen… We hebben maandelijks 250 euro voor boodschappen en dat gaat eigenlijk prima, al 2 jaar 😉

    Succes meis, ben wel benieuwd naar je volgende logje, misschien kan ik er nog extra tips uit halen, wij eten namelijk ook graag kip maar erg duur in de supermarkt 😦

Leave a Reply

