Een kindje hebben is echt niet altijd leuk.

“Ooh wat schattig, ik wil ook een kindje”, dit hoor ik bijna dagelijks. Ik kan daar dan vaak niks anders op toevoegen dan dat het moeder zijn het leukste is wat er bestaat. Wij mogen dan ook absoluut niet klagen, een kindje die het goed doet in zijn ontwikkeling, zich zelf -af en toe- kan vermaken. Maar bovenal een kindje dat goed slaapt, lekker de hele nacht door. Wauw wat is dat heerlijk, maar ook dit kan wel eens anders lopen.

Gisteravond hadden we het huis vol zitten met Robert zijn vrienden, een gezellig avondje/housewarming. Ik zat de hele avond al te wachten totdat Aron wakker ging worden, en uiteindelijk net voordat de jongens van plan waren om te gaan stappen werd Aron wakker. Een nieuwsgierig kindje als Aron moet beneden kijken voordat hij rustig wordt, dus we gingen samen beneden kijken wie er waren.

Voor Aron was het beneden iets te gezellig, met als resultaat dat toen ik hem op bed wou leggen hij niet wou slapen. Prima nog maar even een verhaaltje voorlezen, dat gaat vast helpen. Zucht… helaas was dit niet het geval en tikten de uren op de klok verder, om kwart voor 5 viel hij (eindelijk) bijna in slaap. Ik heb Aron snel op zijn eigen bedje neer gelegd en zo viel hij naar 5 uur rekken in slaap. Gelukkig komt dit zelden voor en genieten ik deze ochtend weer van mijn prachtige knul.

Oja en dan hebben we het nog niet over de poepluiers gehad.

xox Joyce

volg mijn blog via bloglovin’

7 thoughts on “Een kindje hebben is echt niet altijd leuk.

  1. Awww 😦 geslopen nachten. Ik had dit vroeger ook wel eens (als kind) helemaal klaar wakker maar dat was dan nog rond 11 uur s’ avonds. Knuffel voor jou!!

  2. Ja dit soort dingen horen er bij, en dan is het echt even moeilijk te genieten van je kindje. Maar gelukkig wegen de mooie momenten met je kindje veel meer af dan deze vervelende momenten. Rust maar lekker uit vandaag je hebt het verdiend.

  3. Vast niet iedereen denkt er zo makkelijk over dat een kind altijd maar leuk is… Zelf ben ik nog geen mama en ben me er heel goed van bewust dat het niet altijd leuk is om mama te zijn. Maar denk dat vele het wel onderschatten tot ze het meemaken.

  4. Mensen zien vaak alleen de postieve kanten van het hebben van kinderen. En die zijn mooi en die zijn gelukkig in overvloed. Maar er zijn ook andere kanten en die zijn zeker erg belangrijk.

Leave a Reply

