Low-budget weekmenu

low-budget

In mijn boodschappen challenge blogjes kon je lezen hoe ik op een zo goedkoop mogelijke manier probeerde om boodschappen te doen. Ik kreeg van een aantal mensen een reactie op verschillende media’s dat wanneer ze gezonde boodschappen doen ze meer kwijt zijn als wanneer ze junkfood kopen. Ik ben het hier niet mee eens wil jullie dus laten zien wat wij eten terwijl ik me aan onze (low) budget houdt.

Wat staat er op het menu?

Maandag: Meatloaf met aardappelpuree en sperziebonen. Het is een recept van de aller hande (klik hier) Ik kocht de meeste boodschappen hiervoor bij de Lidl waardoor ik de helft minder kwijt ben dan bij de Albert Heijn zelf.

Dinsdag: Mexicaanse tortilla’s. Een recept van de Albert Heijn met een eigen draai. Ik kocht paprika’s, uien, kipfilet en tomaten en wokte dit met een tomatensausje. Hierna legde ik de tortilla’s neer en maakte ik er een taart van met af en toe een beetje kaas.

Woensdag: gevulde kipfilet in bladerdeeg met sla. Wederom een recept van de Albert Heijn die ik wel geheel volgens recept heb gemaakt. (klik hier) Ook hiervoor kocht ik alles bij de lidl.

Donderdag: Tomatensoep met hotdogs. Hiervoor kocht ik wederom alles bij de lidl. Tomatensoep met gehaktballetjes en bolletjes met hotdogs ertussen. Op donderdag eten wij altijd brood, of iets anders makkelijks.

Vrijdag: Quiche bolognese. Wederom een recept van Albert heijn, (klik hier). Hiervoor kocht ik wederom alles bij de lidl.

Zaterdag: Patatdag! Wij hebben zelf een frituurpan dus ik pak zelf de patatjes in olie. Dit is het meest ongezonde van de week. Maar af en toe zo lekker.

Zondag: Nasi met babipangang. Als laatste eten we zelf gemaakte nasi met zelfgemaakte babi pangang. Nasi spullen heb ik allemaal bij de lidl gehaald en het pakketje voor de babi pangang kocht ik bij de Albert heijn. Dit was overigens het enigste wat ik kocht bij de albert heijn.

 

Verder staat er een schaal met fruit op tafel en eten we als toetje altijd yoghurt. Voor deze boodschappen ben ik ongeveer 38 euro kwijt geweest. Een koopje dus voor een hele week gezond eten!

Zouden jullie dit vaker willen zien?

Xox Joyce

 

16 thoughts on “Low-budget weekmenu

  1. hele leuke post, zou het graag vaker zien.. niet alleen om het low budget gedeelte (waar ik zelf ook veel aan doe, is bijna een sport zo goedkoop mogelijk hihi) maar ik doe ook meteen inspiratie op voor eventuele nieuwe recepten om te proberen 🙂 topp!!

    xx

  2. Goed gedaan, het kan echt wel, gezond en goedkoop eten 🙂 , ik wil dit wel vaker zien, ook om ideeen voor het avondeten op te doen.

  3. Wat een heerlijk weekmenu en lekker low budget inderdaad, knap hoor! Maar bij die 38 euro komt nog wel je ontbijt en lunch en tussendoor boodschappen toch? Anders zou het ook wel heel goedkoop zijn hihi. Mmm quiche vind ik ook zo heerlijk!

  4. Wauw, wat goed! Zo weinig voor zoveel personen 🙂 Heb de recepten bekeken, ziet er super lekker uit! Artikelen met recepten zijn altijd leuk om te lezen!!

    Ik woon alleen en ik heb net uitgerekend dat ik deze voor 47 euro boodschappen heb gedaan. (Helaas) ben ik nogal kieskeurig en vind ik het belangrijk waar en wat ik koop.. Nogal een dure smaak 😛

  5. Erg handig Joyce! Ik vind het namelijk erg lastig om te bedenken wat ik zo’n hele week moet eten. Ik heb inmiddels ook de AH/Allerhandegevonden dus ik ga vandaag op zoek naar lekkere (goedkope) en makkelijke recepten. Dit soort posts vind ik erg handig, dus die mag je zeker vaker laten terug komen!

  6. Super leuk om te lezen!
    Zo geef jij mij inspiratie om dingen te koken.
    Denk dat veel mensen graag lezen voor welk bedrag je kan koken en hoe en hoe goedkoop 🙂

  7. Verrassend lekkere dingen!
    Ik kom low budget vaak niet verder dan stamppotten en pasta’s. Maar als je in de juiste winkel winkelt, kan het dus zeker wel.
    Ben afgelopen week al voor het eerst naar andere supermarkt geweest, dat scheelde al flink. Komende week eens een keertje naar de Lidl gaan. Ben benieuwd!
    Hier “moeten” alleen sommige dingen van merken zijn, zoals cola, vla, speculoos en optimel. Maar ik geloof dat het vooral op de verse ingredienten zal schelen. We zullen het zien.

    Inspiratie!! 😀

  8. Lekker gevarieerd. 🙂 Ik heb de laatste weken zo veel trek in de patatjes van mijn moeder, dat ik even overwoog een frituurpan in huis te nemen. En dan mayonaise erbij . . . zucht.

  9. Mensen die gezond willen eten en duurder uit zijn dan als ze junkfood willen kopen vergeten vaak recepten te maken waar meerdere ingrediënten in terug komen. Gelukkig heb jij daar geen last van 😀

Leave a Reply

