Terug naar school

Gisteren had ik een intake gesprek voor mijn “nieuwe” opleiding. Ik zet nieuw tussen aanhalingstekens want helemaal nieuw is het niet. Ik heb namelijk al 2 jaar deze opleiding gevolgd, maar gestopt omdat het allemaal niet zo lekker ging, en medisch advies. Toch wil ik mijn opleiding afmaken.

Vanmiddag ging ik bepakt samen met Robert richting Groningen voor mijn gesprek. Ik smeekte Robert om met mij mee te gaan, omdat het als een grote stap voelt sinds ik thuis zit. We waren een kwartier te vroeg maar ik werd (gelukkig) snel opgehaald.

Ik begon direct te vertellen over alles wat ik mijn tas had zitten, en we kwamen snel tot de conclusie dat ik later in de opleiding mag gaan beginnen. Ik vertelde ook over mijn oude school en de reden waarom ik daar niet meer naar toe wil. Hierover ga ik verder niks vertellen. De vrouw van mijn nieuwe opleiding begreep goed waarom ik nu op deze manier thuis zit, en vertelde dat ik een goede stap had genomen om te kiezen voor een andere school.

Vanaf september ga ik verder met mijn opleiding social agogisch werk met de uitstroming pedagogisch werker. Ik ga dit doen in de 18+ variant, dus met oudere meiden en 2 dagen school, 2 dagen stage. Dit houdt in dat ik 1 dag per week extra heb voor Aron. Dit had ik niet bij mijn vorige school en 1 dag kan zoveel verschil maken. Zoals je in de titel kunt lezen ben ik dus aangenomen. JEJ!

Vanaf maandag ga ik opzoek naar een stageplek, ik wil graag stage lopen op het basisonderwijs omdat ik hierna onderwijsassistente erachteraan wil plakken. Moet goed komen toch?

Vanaf september zal ik weer meer gaan bloggen over het naar school gaan.

Love x Joyce 

26 thoughts on “Terug naar school

  1. Wat fijn dat deze nieuwe school wel naar je luistert. Beter dat je naar school kan, maar toch nog een dag extra in de week voor Aron overhoudt. Alvast veel succes met het oppakken van je opleiding. 🙂

  2. Hoi joyce goed nieuws dat je op school aangenomen bent ! En ook dat je 18+ opleiding gaat doen en 1 dag extra vrije dag heb.
    Maar heb je wel eens gehoord over de capabel onderwijs daar ga je 1 dag naar school en na 3 maanden dat je begonnen bent met de opleiding loop je 2 dagen stage en je krijgt ook gewoon studiefinancering. Sinds januari ben ik er mee gestart en ik ben er blij mee zo heb ik meer tijd voor mijn zoontje.
    Groetjes xx

  3. Succes! Echt super leuk voor je! OA is heel erg leuk, ik ben bijna klaar. Ook wel blij dat ik er vanaf ben, maar het werken met kinderen is zo leuk en onvoorspelbaar! Succes met het zoeken naar een stage!

  4. Super dat je aangenomen bent! Gefeliciteerd…
    Een hele stap om weer naar school te gaan, maar jij kunt het 🙂 !
    Nieuwe school – kansen & nieuwe mensen om te ontmoeten

    Hoop dat je snel een leuke stage plek vindt

  5. super dat je aan je opleiding verder kan 🙂 succes met het vinden van een stage plek! en alvast heel veel plezier en succes op je opleiding 🙂

  6. Gefeliciteerd met dat je aangenomen bent wat super tof, ideaal ook dat het 2 dagen school is 2 dagen stage 🙂 een extra dagje voor Aron. Ik ben benieuwd naar je studeer logjes!

    • Ik doe niv. 3, het kon helaas niet. Maar ik hoef niv. 3 nog maar 1.5 jaar maximaal. en daarna kan je een verkort programma doen voor OA, dit duurt maximaal 2 jaar dus opzich maakt het niet uit. Kan in ieder geval alvast wat ervaring opdoen in het onderwijs.

  7. Dat is super goed van je! Fijn dat het gesprek ook goed verliep en dat de vrouw er begrip voor had. Volgens mij ga je met veel goede moed weer beginnen & heerlijk zeg dat je toch een extra dag met Aron hebt; dat moet geweldig voelen! En alvast heel veel succes met het opzoek gaan naar een stage plek, ‘t gaat je lukken!

Leave a Reply

