Weekly photo dump

weekly-photo-dump

 photo IMG_20130430_114159_zps24440ef1.jpg

Ik zette deze weekoverzicht klaar en merkte dat ik vrij weinig foto’s gemaakt had. Gelukkig heb ik er een paar om te delen met jullie. Dinsdag was het koninginnedag, we hebben niet veel gedaan. Eventjes lekker met z’n drietjes de vrijmarkt over geweest en verder voor de tv gezeten om de kroning te kijken. ‘S avonds hadden Suzanne en ik een impulsieve actie en kwamen Suuz en Ro hier nog even pizza eten. Heel gezellig!

 photo 20130430_175457_zpsc54624b5.jpg

Mensen die mijn blog al langer volgen weten precies hoe onze tuin eruit zag toen wij hier kwamen wonen. Het was verschrikkelijk, en zeer slecht onderhouden. Inmiddels liggen de tegels er netjes in en hebben we gras en plantjes! Over een paar weekjes zit ook onze schutting erin en zijn we klaar voor ons tuinfeest-bruiloft.

 photo IMG-20130501-WA0000_zps08a90a04.jpg

Woensdag was ik voor het eerst “weer” aan het werk nadat ik al een half jaar thuis zat. Tijdens het werken werd ik op de hoogte gehouden van mijn gezin doormiddel van foto’s! Het werken is inmiddels alweer voorbij, en ik hoop snel weer ergens anders aan de bak te kunnen.

 photo IMG-20130502-WA0004_zps7c50ede5.jpg

Ooo ik ben zo blij met mijn bestelling bij de webshop nummerzestien.eu waar ik van de week al over vertelde. Zodra ik de tas binnen heb zal ik jullie alles  vertellen over mijn tas. En misschien wel een “whats in my bag” goed idee?

 photo IMG_20130502_182953_zps6ea8e743.jpg

 

Ik kreeg mijn gewonnen  ketting toegestuurd en ben er heel blij mee. Ik zal hier komende week nog een artikel aan wijden want  ik vind hem mooi en er zit een verhaal achter. En jullie zijn dol op verhalen toch?

 

 photo 20130503_191631_zpsa29415e1.jpg

 

Vrijdag avond gingen we bbq-en bij mijn schoonouders, alvast voor moederdag en hun trouwdag. Het was heerlijk! Dit was inmiddels alweer onze 2e bbq dit jaar! Super, ik (wij) zijn namelijk dol op bbq-en haha. Aanstaande donderdag staat de 3e bbq gepland.

 

 photo IMG_20130504_114938_zpsc4d46699.jpg

 

Outfitje! Dit rokje kocht ik 2 jaar geleden voor 5 euro bij de C&A en zit nog steeds super, het is een heel fijn stofje. Het spijkhesje kocht ik ook een aantal jaar geleden al, binnenkort ga ik met het hesje een DIY doen, is hij aan toe haha!

 

 

 photo IMG_20130504_124014_zps8861d297.jpg

 

Mijn lunch zaterdag bestond uit een heerlijke broodje chips! Mijn vader is opgegroeid in Australië en daar is heel normaal om dit te eten. Voornamelijk wanneer het warm is om je zout op peil te houden. Ik ben er mee groot geworden haha.

 

 photo IMG_20130504_171713_zps7f946e51.jpg

 

We sluiten deze week af met groot nieuws! Aron heeft zaterdagmiddag in totaal 3x op de wc geplast. Zo trots zijn we op onze topper. De kaart op de bovenstaande foto gebruiken wij om af te tellen, 10 x geplast op de wc betekend een cadeautje. De eerste keer werd beloond met een stukje chocolade en een hoop gejuich. Zijn er mama’s die willen weten hoe ik Aron hier in begeleidt? 

Komende week wordt weer een week met leuke dingetjes, we beginnen vanmiddag met een taart proeverij voor de bruiloft, ook hebben we nog een miini familie bbq van mijn vader zijn kant. Leuke dingen om weer naar uit te kijken dus.

xox Joyce 

8 thoughts on “Weekly photo dump

  1. Hoi! Ik heb net je site ontdekt en vind hem super leuk! Wat een leuke afwisselende stukjes en veel foto’s, ga zo door! Groetjes Marion
    Ps: ik zag ‘dat betekend’ maar het is ‘dat betekent’ 😉

  2. Oeh ben benieuwd naar je DIY voor je spijkerhesje!! Ik heb echt (te veel) spijkerhesjes en het word gewoon een beetje saai! Haha.. Misschien breng je me op ideeen! 😀

  3. Hoi Joyce,
    ik volg je blog al een tijdje, leuke foto’s heb je er deze week weer opgezet!
    Ik ben mama van 3 jongetjes en geen expert in zindelijkheidstraining, maar zo ging het bij ons: eerst laten kennismaken maken het potje of de wc, voor doen, laten wennen en dergelijke. Veel juichen en prijzen bij de eerste plasjes en eventueel ieder plasje/poepje belonen met een sticker. Na 10 stickers een klein cadeautje. Vanaf het moment dat ze het ‘trucje’ door hadden ging de luier uit en draaide het een paar dagen echt alleen even om de zindelijkheidstraining. Dus goed opletten en bij ieder signaal (wiebelen, dribbelen, billetjes aanspannen) op het potje/wc zetten. In het begin zette ik de kookwekker ook wel, dan moesten ze om het kwartier ofzo even proberen. Ik deed ze vanaf het moment dat ze het konden ophouden ook geen luier meer aan als we weg gingen, want dat schijnt beter te zijn voor het zelfvertrouwen, anders geef je het idee dat hij het niet kan.

    Omdat je zoon al weet hoe het moet (dat duurde bij onze jongste 2 wel even!) is het nu eigenlijk gewoon een kwestie van doorzetten. Een paar (liefst vrije) dagen er even helemaal aan wijden en dan is Aron vast zomaar zindelijk!
    Onze oudste zoon kon al heel jong goed plassen maar hij kon het niet ophouden, toen zijn we een tijdje gestopt met fanatiek proberen en hebben het gewoon later opnieuw geprobeerd. Toen kon hij het wel ophouden en was hij ook zomaar droog. Dus als het nu niet lukt omdat Aron het nog niet kan ophouden, probeer je het gewoon over een paar weken weer. Maar als hij het wel goed kan, zou ik wel doorzetten ook al is het voor jezelf een beetje een gedoe (vond ik…) dat is voor zijn zelfvertrouwen en de kans van slagen veel beter.
    Oja, en veel uitleggen en prijzen, Aron lijkt me wel een slim jongetje, dan heeft hij het zomaar door!
    Succes!! Groetjes Nienke

  4. Ik ben moeder van een 3-jarig dochtertje, en ze is nog (steeds) niet zindelijk. Ze vind het allemaal erg spannend als d’r luier af is en wil hem het liefst ook zo snel mogelijk weer om… Het wil nog niet echt lukken dus.
    Waar je heb je die leuke poster vandaan?

    Succes ermee!

    • Het komt zoals het komt. Niet teveel pushen helpt vaak. Wij hebben deze poster bij de action gekocht. Al een tijdje terug dus weet niet zeker of ze er nog zijn. 🙂

  5. Ah getsie, chips op brood? haha Ik ken het ook uit Spanje, daar doen ze naturel chips op hotdogs en hamburgers. Ook echt suuuuper lekker en inderdaad goed om je zoutgehalte op peil te houden.

  6. Je kunt zindelijk worden niet afdwingen, dus pushen helpt inderdaad niet. Onze jongens waren ook zo rond de 3 jaar toen ze het door hadden. Maar als ze het eenmaal snappen is het volgens mij wel handiger om even door te zetten, want hoe ouder ze worden hoe moeilijker het wordt. Ze hebben er dan veel meer gevoelens bij en vinden het moeilijker om er afscheid van te nemen. Maar soms gaat het juist ook makkelijker als ze wat ouder zijn, ieder kind is anders!
    Nogmaals succes!
    (Ik hoop niet dat je mijn eerdere reactie belerend vond ofzo, zo was het in ieder geval niet bedoeld!)

Leave a Reply

