RECEPT | Pasta Salade

IMG_9951

 

 

Met het warme weer van afgelopen week had ik niet zoveel zin om te koken. Boven die warme pannen staan, of überhaupt lang in de keuken staan op warme dagen. Nee liever niet.  Toch wilde ik een gezonde maaltijd op tafel zetten die ook nog eens lekker is.  Ik dacht toen aan een lekkere pasta schotel, het was alweer een hele tijd geleden dat wij dit hadden gegeten.

Wat heb je nodig?

* Een halve komkommer
* Eén salami
* Eén rode paprika
* Eén handje macaroni per persoon
* Eén ui
* Een scheut honing mosterd sla dressing
* Eén focaccia

En nu?

Ik ben begonnen met het koken van de macaroni, ik deed er een scheutje olijfolie bij. Terwijl de macaroni aan het koken was sneed ik de komkommer in blokjes, de paprika en de salami. Ook versnipperde ik het uitje. Deed dit ik alvast in de sla bak. Als de macaroni klaar is met koken, spoel je het af onder de koude kraan. Zo haal je de resten olijfolie er (redelijk) af en zo koelt de macaroni direct af. Dit is handig aangezien de pasta salade koud gegeten wordt. Als de macaroni goed is afgekoeld (Dit kan ook in de koelkast) doe je de macaroni bij alle andere ingrediënten. Een scheut sla dressing eroverheen en dan nog lekker door elkaar husselen.

Ik bakte er nog een focaccia bij, deze kocht ik bij de lidl en was echt heerlijk!

IMG_9946

Eetsmakelijke, Joyce 

12 thoughts on “RECEPT | Pasta Salade

  1. Ziet er lekker uit!
    Ik deed zelf eerst ook altijd olie bij het water maar bij 24kitchen geleerd dat dat geen nut heeft. De olie is dat de pasta niet gaat plakken als je hem tijdje laat staan. Dus pas na het afgieten. Als je het ervoor doet blijft de olie op het water liggen en heb je er eigenlijk niks aan.

    X

Leave a Reply

