Mama naar school #1

Inmiddels ga ik 2, 5 week naar school en stage en ben ik door de zwaarste stappen heen. De eerste week was pittig, vooral voor mij persoonlijk. Ik moest erg wennen aan het weer iets nuttigs doen behalve naar therapie gaan en in huis mijn dingetjes doen. Dit was natuurlijk ook nuttig maar dit is anders nuttig. De eerste schooldag was zacht gezegd een flop. Ik zat persoonlijk nog even in de knoop doordat het voor mij een hele grote stap is. Maar ook qua klas en lessen moest ik erg wennen. Het was natuurlijk allemaal onbekend. Gelukkig zat ik de laatste pauze niet meer alleen en begon ik mezelf te ontplooien.

Die dag erna had ik mijn eerste stage dag, gek genoeg was ik niet zenuwachtig en had ik een super prettig gevoel toen ik binnen liep (en weer weg liep). Ik ga verder niet over stage uitweiden en zal alleen vertellen dat ik het naar mijn zin heb.

PENTAX Digital Camera

Vrijdags had ik weer school en ik merkte aan mezelf dat ik mijn draai begon te vinden in de combinatie school/stage/gezin. Ik had het geluk dat Robert nog vakantie had en ik zo rustig kon wennen en ook echt de tijd voor mezelf kon nemen die ik nodig had. De vrijdag was (gelukkig) een kort dagje. Ik was kapot.

De tweede week begon ik vol goede moed en eindigde ik ook vol goede moed. Wederom nog erg aan het wennen van alles en hoe de lessen lopen moet ik ook nog aan wennen. Ik heb in ieder geval het gevoel dat ik iets ga leren hier op school. Want daarvoor zit ik er tenslotte.

lskg

Mijn gezin, vooral Aron, moet erg wennen aan mijn afwezigheid. Als ik ‘s middags thuis komt wordt al mijn laatste energie over gegeven aan Aron en als ik nog op boodschap moet, dan moet ik niet verwachten dat ik alleen ga. Ik vind het heerlijk hoe Aron mij laat weten dat hij me mist, en dat ik al  mijn tijd tot hij slaapt nuttig aan hem kan besteden. Aan het einde van de week kost het mij wat meer moeite, Aron huilt ‘s ochtends als ik weg ga en tja ik denk dat iedere moeder wel begrijpt dat het heart breaking is. Dit zal op korte termijn wel wegtrekken maar toch is het nu even sneu.

Ik hoop dat deze positieve vibe blijft hangen.

xox Joyce

15 thoughts on “Mama naar school #1

  1. Logisch dat jullie allemaal en met name Aron moet wennen, zo is mama er heel veel en zo ziet die je een stuk minder. Ik vind het knap van je, een gezin en dan ook een studie buitenshuis. Respect daarvoor!

  2. Ik heb heel veel respect voor jou, ik vind het echt knap hoe je dit weet te combineren 🙂 neem op tijd ook je rustmomenten dan gaat dat helemaal goed komen, just follow your heart, dan kan je niets verkeerd doen 🙂

  3. Knap hoor! Ik weet uit ervaring hoe zwaar het is om weer naar school te gaan. Het is even wennen en doorzetten maar uiteindelijk word je er alleen maar beter van natuurlijk! succes!

  4. Onwijs trots op je hoe je alle balletjes hoog houdt. Ik ben ervan overtuigd dat weinig mama’s zoveel warmte en liefde én tegelijkertijd een fijne thuissfeer kunnen bezorgen als jij. Zet hem op de komende de tijd lieff ❤

  5. Pingback: Tag | School -

Leave a Reply

