Trouwen | Welke muziek we eigenlijk hadden

Vorige week plaatste ik een artikel over wat er fout ging op onze bruiloft, en dat dit eigenlijk relatief een klein dingetje was. Ik kreeg de vraag welke muziek wij zelf hadden gekozen en het leek mij een leuk idee om hier nog even een blog aan te wijden. – Stiekem vind ik het bloggen over de bruiloft nog steeds super leuk-

Tijdens het naar binnen lopen van de trouwzaal wilden we een instrumentaal nummer, het nummer van Yurima, river flow in you, werd onze keuze. Het nummer staat centraal voor afgelopen tien maanden waarin ik opzoek ging naar mezelf en met de bruiloft sloot ik deze periode af. Het laatste moment was dus het binnen lopen van de trouwzaal. In het nummer hoor en voel ik een heleboel emoties.

Ook hadden we nog een nummer gekozen voor aan het einde van de ceremonie en tijdens het feliciteren. Het nummer Ik ook van jou van Guus Meeuwis hadden we daarvoor gekozen. Guus Meeuwis is iets van ons samen, we vinden de muziek leuk en hebben hem een paar keer live gehoord.  Dit nummer paste er het beste bij vonden wij.

Een stukje uit de tekst:

 “Want ik zag het vandaag gebeuren
 Wat ik eigenlijk alle dagen zie
 Hoe je ongemerkt zin en zaligheid versterkt, maar ik zeg het niet
 En deze stilte is de mooiste
 Maar kom eens even zitten bij mij
 Je weet het, ik vergeet het vaak te zeggen maar de liefste ben jij
 Ik ook van jou”

 

Achteraf ben ik wel heel blij met het liedje die wij snel hadden uitgekozen. De tekst klopt gewoon.

xox Joyce

Leave a Reply

